Eksempler på Undervisningsforløb 2017/ 2018

SÆRUDSTILLING

Lars Physant - Serendipia

Fra 12. oktober til den 28. januar 2018

Lars Physant er maler. Han tror på, at det moderne maleri kan gøre selve måden, vi ser på og dermed vores bevidsthed om verden og livet, både smukkere, sandere og mere kvalificeret. Med Lars Physant-udstillingen introduceres eleverne til en alsidig teknisk dygtig maler, der bevæger sig i en balanceagt mellem det abstrakte og det hyperrealistiske - med motiver fra landskabet, portrættet, byen og detailstudier af hverdagsting.

Undervisningsforløb i Lars Physant - Serendipia

Museet tilbyder to forskellige forløb i særudstillingen, som begge kan aldersdifferentieres:

1. Dialogbaseret undervisning i ca. 45 minutter, hvor eleverne kommer igennem udstillingens tre dele og dermed mange forskellige motiver og måder at arbejde med maleri på.

2. Værkstedsforløb med fokus på portrættet. Forløbet tager ca. 2 timer – i den første time vil der være dialogbaseret undervisning, herefter får eleverne en konkret praktisk opgave i Kastrupgårdsamlingens Billedskolelokaler.

 

FASTE UNDERVISNINGSFORLØB

Billedanalyse

Hvordan virker et kunstværk og hvordan italesætter man det? I Kastrupgårdsamlingens billedanalyseforløb søger vi at styrke elevernes evne til at bruge deres øjne og sætte ord på det, de ser. Vi taler form og indhold og diskuterer værkets virkemidler.  

Temaer: Værkets virkemidler.

Undervisning Kastrupgårdsamlingen Foto: Marlene Klausen