Eksempler på Undervisningsforløb efterår 2018 - forår 2019

MARIA RUBINKE - LEGACY
6. februar - 19. maj

Samtidskunst, Skulptur, installation

Fint porcelæn og bronce møder uhygge i årets første udstilling, hvor eventyr, magiske væsner og surrealisme møder hinanden i Maria Rubinkes store skulpturer og installationer.

I Maria Rubinkes univers bliver uskyldige små dukkepiger slugt af kæmpetusser og edderkoppeben, fluesvampe og (måske giftige) æbler hiver eventyret ind i kunstens verden. Rubinke laver skulpturer i store og små formater. Hendes foretrukne materiale er porcelæn, men på denne udstilling laver hun også store bronzeskulpturer – og så indgår der endda et springvand!

Fra februar til maj 2019 kan skoleeleverne opleve en udstilling, hvor fantasi og surrealisme fosser ud. Udstillingen vil blive bygget op af små og store skulpturer i hele landskaber, hvor man kan gå på opdagelse i de mange eventyrlige detaljer. I undervisning er der grobund for at snakke symboler fra eventyrenes verden og lade sig inspirere til fantastiske fortolkninger.


Oplagt for DANSK, BILLEDKUNST, HÅNDVÆRK OG DESIGN,

For alle klassetrin. Vi anbefaler besøg med mellemtrin og udskoling.


Skoletjenesten udbyder både:

1 times forløb undervisningsforløb: Dialogbaseret undervisning, hvor udstillingen gennemgåes i selskab med en af museets formidler i form af aktiv deltagelse og små øvelser.

2. timers værkstedsforløb: En time på museet, hvorefter eleverne vil blive stillet en praktisk opgave i museets værksteder.

Kontakt skoletjenesten for at høre mere om indhold.

__________________________________________________________________________________________________

Undervisning Kastrupgårdsamlingen Foto: Marlene Klausen

FASTE UNDERVISNINGSFORLØB

Billedanalyse

Hvordan virker et kunstværk og hvordan italesætter man det? I Kastrupgårdsamlingens billedanalyseforløb søger vi at styrke elevernes evne til at bruge deres øjne og sætte ord på det, de ser. Vi taler form og indhold og diskuterer værkets virkemidler.  

Temaer: Værkets virkemidler.